U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen (zichttermijn) zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gedurende deze termijn kunt u datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kunt u het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Als u in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heeft besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u het laatste product of onderdeel heeft ontvangen. In geval van diensten verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.
Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht verzoeken wij u het product aan te melden voor retourzending. U kunt dit doen door in te loggen met uw account en hier de instructies voor retourneren te volgen. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u direct per e-mail een ontvangstbevestiging sturen. Binnen uiterlijk 14 dagen na de retourmelding dient u de producten terug te sturen.
Terugbetaling
In geval van een herroeping ontvangt u alle betalingen, inclusief verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat u heeft aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Uiteraard ontvangt u het bedrag enkel terug wanneer wij de producten retour hebben ontvangen.
U draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal € 15 zullen bedragen.
Uitsluiting herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:
De bedenktijd voor tweedehands artikelen kan afwijken. Indien dit het geval is, dan is dit bij het betreffende product aangegeven.
Het modelformulier voor herroeping kunt u hier downloaden (word). Op het internet vindt u uitgebreide informatie over Kopen op afstand, ondermeer bij de Rijksoverheid, de Consuwijzer en Thuiswinkel Waarborg.
Wij staan achter onze producten en klanten! Voldoet een product of levering niet aan uw verwachting of is er een defect opgetreden; u kunt het altijd retourneren. Wij garanderen dat de te leveren artikelen voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan gesteld kunnen worden en dat deze vrij zijn van welke gebreken ook. Wij streven ernaar zo snel mogelijk te reageren. Wanneer het om het vervangen van een product gaat, lukt het ons meestal om dit binnen enkele dagen te realiseren. Het enige wat u hiervoor moet doen is het melden van een retour door in te loggen op uw account.
Garantie
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product.
Melden van een retour
U kunt dit doen op twee manieren.
1) via uw account (dit heeft de voorkeur)
Log in op uw account. U gaat vervolgens naar "uw bestellingen" en zoekt de order op met de producten die u wilt retourneren. U klikt bij de order op "bekijken". Onderaan het scherm klikt u op de knop "artikelen retourneren". U geeft op welke artikelen en hoeveel u wilt terugzenden en vult het formulier in. Klaar? Klik op "verstuur". Wij ontvangen een bericht van uw retourmelding en wachten totdat wij uw product(en) retour hebben ontvangen.
2) als gast (indien u geen account heeft)
Als u geen account heeft dan kunt u het pakket met inachtneming van de hier beschreven aandachtspunten, versturen naar De Boer Dental, De Bolster 20, 9281 KK Harkema (Nederland).
Ons retourformulier is in ontwikkeling. Tot die tijd willen wij u vriendelijk verzoeken om een briefje met de gegevens van de afzender en de reden van retourneren bij het pakket / in de doos te voegen.
Kosten van retourneren en risico retourzending
De verzendkosten en het risico van verzending van uw adres naar onze vestiging is voor rekening van de klant. Dit geldt zowel voor kosten bij 'gewone postverzending' als bij verzending van producten die niet per 'gewone post' verzonden kunnen worden. In geval van garantie of transportschade of fouten van ons, maken wij een retourlabel aan, die u ontvangt via de mail, het pakket kan kosteloos bij Post.nl ingeleverd worden.
Aanspraak maken op garantie
In de volgende gevallen kunt u aanspraak maken op garantie en een product retourneren:
Voorwaarden retourneren
Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen ten aanzien van de zending:
Terugbetaling
Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen voor de terugstorttermijnen nadat wij uw product weer in ontvangst hebben genomen:
Vragen?
Wanneer u nog vragen heeft over het retourneren, dan kunt u contact met ons opnemen.